saknarej


för bara en stund sedan satt du här, bredvid mig. du satt med mig, lyssnade på musik med mig, skrattade med mig. och du var ju så glad, med mig. Jag undrar var du är nu. vad du gör nu? sover? gråter? för en stund sen lekte våra kattungar tillsammans. ibland busade dom också, ibland åt dom upp våran choklad, och lekte med oss under täcket, bland hav av kuddar och fjärrkontroller. Din katt är nu inte här. jag undrar vart han är. vart han ligger. om han sover? han kanske inte kan. vi saknar ju dig? var inte ledsen du, snälla. jag kan vara ledsen åt oss båda. känn ingen sorg, snälla. vi kommer ju ses igen väl? jag önskar att du bara låg i din säng vägg i vägg med min säng. att jag kunde höra dig vända och vrida dig i sängen. att jag kunde vara lugn, för att du var här. fandå, du vet väl att ja älskar? att jag älskar dig så mycket som en storasyster nånsin kan älska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0