Mama muu

Minstingen i familjen fyller fyra år. O hennes största önskan var att gå på bio med mig. För det hade Nirvana fått göra:) Fast hon visste nog inte ens vad bio var eller vad som innebar med att få gå på bio.. Men men, hon hade tjatat om bio hos mamma varje kväll under två veckor, så jag tyckte nog att det var dags för ett besök nu.

 Vi valde att titta på filmen om Mama Mu och kråkan. Sabo tycker inte om popcorn så jag köpte chips och geisha choklad till henne istället. Och popcorn och cocacola till miggg:) Jag hade händer fulla med grejjer, mössa, jackor, popcorn o snacks, och skulle samtidigt leta upp biljetterna ur väskan. Vi kom in i sal sex. Vi satt o såg på reklamen.. o så kmr det tampongreklam,hmm.. Tyckte det var lite konstigt.. De va ju trots allt en barnfilm?... Aja skitsamma.. Meen, jag tyckte de var ovanligt tyst under reklamen, jaa det var ju trots allt en barnfilm.. Och jag hörde inte ett enda pip.. Sen försökte jag titta runt om o se vad för sällskap vi hade i salongen.. Bara vuxna..Hmm, men hallå de ju mama mu? .. Visste inte att vuxna går utan barn eller barnbarn (!) på en barnföreställning?.. Nää, asså hela grejen var så skum.. Jag greppade tag om min handväska o hade nu väldigt bråttom att leta efter biljetterna som jag inte ens hade kickat på en enda gång.. hmm sal sex, 100 kr, stolsnr 25, mama mia, 1 november... MAMMA MIA???? vaa?? OONEJ! Vi fick helt plötsligt väldigt bråttom därifrån... OHH såå typiskt mig,, eller ? de var ju tjejen i receptionen som hade missuppfattat mig..:/

Tro det eller ej, men det löste sig till slut. Och Mama Mu började tio min efter Mama mia. Så vi kom allt som allt bara fem min försenad. Jag kunde pusta ut.. hämta andan, sova lite, titta på filmen,.. när jag återhämtat mig och kände att livet ändå var helt ok, viskar sabrina till mig; - Derias, när ska vi gå?, när ska vi gå på bio?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0