HP Compaq

För två år sen skulle jag uppgradera min dator. Jag hade en rutten dator, har glömt märke och all annan information. Fast än jag visste att jag skulle få en ny dator med mycket bättre proccesor och tillbehör hade jag väldigt svårt att släppa taget.

Det var pappas idé att jag skulle införskaffa en ny. Jag hade laddat ner en sån massa skit på datorn att jag inte visste vad jag skulle ta bort, eller behålla. Den hade bara 120 gb hårddisk.

Jag hade ganska svårt att bestämma mig för vilken dator jag skulle köpa. Pappa tyckte att en bärbar skulle passa bäst, alla andra i familjen hade ju sådana och det hade funkat utmärkt. Men jag trivdes med stationär, det är ju så tryggt o mysigt.

Jag ångrar det idag:/
Datorn är väldigt bra, en Compaq med 1,6 Ghz och 1 gb ramminne. Hårddisken rymmer 250 gb. Ja, den är bäst helt enkelt!
Men ändå vill jag ha en bärbar nu. Så jag tänkte köpa en Compaq laptop. 2 Ghz,  1 gigs internminne. Och en hårddisk på 250 gb.




Jag ska köpa den dels pga. att jag kan ta med mig den när jag ska åka bort, eller när jag inte orkar resa mig ur sängen:P
Dessutom är den utrustad med HDMI. Det blir dunder till TV:n. Så slipper jag bränna massa pengar på DVD skivor hit o dit för att bränna filmer o serier.

Jag ska ha den där datorn förr eller senare. Men helst förr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0