have phun


Klockan är nästan tre, jag har precis kommit hem från jobbet. Kvällen började lugnt med lite kunder då och då. Senare mot kvällen var det proppat med en massa berusade. Man träffar på en massa olika personligheter. Men när de står där ute så sent in på natten och ska till och beställa mat, är de alla så lika. Pratiga och glada i olika dos. Vissa är väldigt pratiga, och VÅGADE.

Det är så fascinarande, skillnaden allså. På ljusa dagen är vi pigga, vakna, mätta, och "oss själva" helt enkelt. Ändå är alla så isolerade i sig, tysta, o oftast kalla. Inte ofta tar man första steget. Många vill nog ta första steget mot diskussion, prat eller annat. Men även de som vill och har mod, tar inte chansen alltid. Varför?. Förväntan.

Förväntan spelar så stor roll, för stor roll, i människors sociala umgänge. Andra människors förväntan förstör så mycket, samtidigt som den hjälper oss i vissa sammanhang.

Folks förväntningar kan få en människa att inte våga ta steget, ett steg som man egentligen vill ta. Man kanske vill säga något, eller göra något, men inte vågar.

 Men det finns knep för att "bli modig". Det finns svåra situationer som kräver mycket mod och spontanitet. Det är då många tar till alkoholen, eller droger kanske. De innehållande ämnen i alkohol är gifter. Gifter som kan döda, och förstöra. Men det är ju bara baksidan.Ofta tittar man bara på de smaskiga den kan erbjuda. I vilket fall som helst påverkas hjärnan som sätter igång censorer som egentligen inte ska sättas igång med hjälp av preparat. Hjärnan är väldigt smart, och vet alla knep för överlevnad. Om du dricker farliga mängder på en gång spyr du. Det är hjärnans försvar. Det sket automatiskt, om inte så dör man av förgiftning.

I en dokumentär som visades på TV förra året sades det att om alkoholen skulle kommits på idag skulle den förbjudas och narkotikaklassas på en gång. Den är lika farlig som droger. Men bara på grund av alkoholens stora kulturella roll i samhället, som den har haft sedan tusentals år, är den laglig. Såsom Marijuana och hasch är lagligt i Jamaica på grund traditionen är alkoholen laglig i Sverige.

Det tycker jag är fel. Jag dricker inte. Jag har povat, så jag vet att vad jag "missar". Men jag överlever

Kommentarer
Postat av: Khaddi

Okey, men vad är det med att vara "inne" med t.ex droger, när man ändå förlorar så mycket på slutet med det..? Men jag förstår vad du menar. Men det jag menar att det är så fel, fel men människan fattar inte det tills något hemskt har hänt.

Ja du,Jag tror anledningen kan vara att för 50 år sedan så var Sverige ett mer kirstet land jämfört med nu och genom åren har fler människor blivit mindre religiös troende, så därför har det blivit allt mer vanligt i samhället och accepterat med "frisex". Men det du menade med att allt handlar om pengar som man sedan ska köpa kärlek för? Menar du prostitution eller? För i Sverige är det ju olagligt så här händer det inte så mycket som i t.ex Usa

2008-11-30 @ 22:28:35
URL: http://lovekhaddi.blogg.se/
Postat av: Khaddi

Okey, men vad är det med att vara "inne" med t.ex droger, när man ändå förlorar så mycket på slutet med det..? Men jag förstår vad du menar. Men det jag menar att det är så fel, fel men människan fattar inte det tills något hemskt har hänt.

Ja du,Jag tror anledningen kan vara att för 50 år sedan så var Sverige ett mer kirstet land jämfört med nu och genom åren har fler människor blivit mindre religiös troende, så därför har det blivit allt mer vanligt i samhället och accepterat med "frisex". Men det du menade med att allt handlar om pengar som man sedan ska köpa kärlek för? Menar du prostitution eller? För i Sverige är det ju olagligt så här händer det inte så mycket som i t.ex Usa

2008-11-30 @ 22:32:44
URL: http://lovekhaddi.blogg.se/
Postat av: Khaddi

M det är sant det du säger.. Att man borde lära sig o gå vidare och hela tiden förbättras.

Ja, Alla lägger pengar på saker det de känner för, T.ex du lägger dina pengar på skor eller hur? Fast det är lite kul med dagens teknik som utvecklas hela tiden därför vill man ha den senaste mobilen eller ipoden.. Hehe Mm det är så med ungdomar, de måste ha de senaste märkeskläderna och det som är inne bara för att passa in i gruppen.. För det är så man ser det yttre först innan man känner personen..

2008-11-30 @ 23:34:09
URL: http://lovekhaddi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0