**


På senare tid har jag fått allt senare sovvanor. Och det har resulterat i många timmars TV tittande. Förut när jag gick i skolan och hade två jobb hade jag inte någon tid alls för TVn, förutom på tisdagar klockan 21:00. Då satt jag som fastlimmad i soffan under en timme. Ja, det enda jag hade tid för var Desperate Housewives på kanal 5. Och eventuellt, under vissa perioder Top Model. Men annars var TV:n inget intressant. Eller intressant var den väl säkert, men jag var tvungen att prioritera. Det var innan jag valde att ta ett års studieledigt från gymnasiet. För två månader sen tog jag beslutet. Det blev alldeles för mycket för mig. Jag sade även upp mig från det ena jobbet. Jag var som en galning, för såhär såg en normal dag ut för mig:

  1. vakna
  2. skolan
  3. jobba
  4. sova
Och självklart skulle jag hinna med annat också, bland annat:

plugga, träffa kompisar, vara med familjen, städa rummet, fixa naglarna, shoppa, vara inne på datorn, vara barnvakt, laga mat, prata med lillebror om livets mening, läsa alla de böcker jag lånat, gå på promenad med mamma, vara ensam, hjälpa pappa handla, träna, titta på film, lära mamma om datorer, gå på middag, VILA.


Mycket av det hann jag aldrig med. Så jag tyckte det var dags för en liten vila. Det var rätt beslut! Jag känner mig bättre, och har tid för sånt jag aldrig hade innan. Hösten 2009 börjar jag 3an. Och tills dess får jag klura ut hur jag ska kunna koncentrera mig på skolan och pluggandet bättre, och samtidigt få lite fritid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0