bristande bevis

Hadde tänkt börja med att tipsa filmer lite då och då. Det kan vara både gamla och nya filmer. Det kan vara filmer jag sett nyligen eller gamla klassiker som jag alltid tittat på. Så, den första filmen jag tänkt ta upp är:

Bristande bevis (Fracture)
Den här filmen såg jag förra året på bio. Jag såg den främst för alla de bra skådespelarna, speciellt Anthony Hopkings. Filmen handlar om en åklagare som lyckas i nästintill alla sina mål. Han är väldigt självsäker och målmedveten i sin framtoning. Som åklagare är han väldigt duktig och är ständigt på väg uppåt i kärriären. Han har ett bara ett sista mål innan hans ska vidare till en annan arbetsgivare. Det blir inte riktigt som han tänkt sig.




Jag kan rekommendera filmen till dom som står ut med mycket babbel och prat. Det är ingen actionrulle utan mer en funderare. Men jag gillar den jätte mycket. Den innehåller många intressanta tankegångar, och än idag kmr jag ihåg ett citat från filmen " även en trasig klockan går rätt två gånger per dygn".... ME LIKE!

 Filmen får tre stjärnor av fem möjliga:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0