tackförallt


livet är då alldes för härligt när man kan sitta inne i värmen med lussebulle i hand och glaset till hälften full av julmust. Sitta framför datorn som vid det här laget fyllts av hela ens liv. Alla minnen som förevigats genom tusentals bilder, All musik som hjälpt själen i ur och skur, Alla nya och gamla filmer som ses om och om igen, ja, däri datorn rymms ett helt liv.

Katten sover, han sover i mitt knä. Tidigare åt han både knäck, skumtomtar och annan julgodis. Han är nu nöjd och belåten. 

Jag är också nöjd, trots allt. Jag är nöjd, för jag vet att allt kommer att bli bra. Aldrig ska jag ge upp det finaste jag har, hoppet. Även om mina önskningar inte slogs in igår, och inte idag, men kanske kommer dom slå in imorgon? eller dagen därpå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0