2day

Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra idag ty morgondagen är redan fylld av det du skulle gjort igår. Ett par väldigt kloka och välpassande ord, men lättare sagt än gjort.

Men så kom morgondagen och allt vad den innebär. Jag var ledig från jobbet och trodde att jag skulle få en heldag hemma med familjen och våra gäster från Ryssland. Men det blev inte som jag tänkt, jag hade ju en massa uppskjutna ärenden som jag tvungen att ta tag i. Jag visste att jag inte skulle hinna med allt idag, men ett av alla tusen kunde jag nog fixa!  Japp, äntligen var det dags att byta över till vinterdäck. Pappa har varit på mig och tjatat om det läänge nu, så det var prio #1!


Medans jag skulle gå till parkeringen och starta igång bilen, skulle pappa ner till källaren för att hämta vinterdäcken. Vi möttes upp på gården där han ringde en kompis som har en bilverkstad i närheten av Gränby. Han talade om att att han var upptagen för närvarande, men att vi kunde dyka upp lite senare under kvällen.

Eftersom snön smällt bort och det inte fanns några stora halkrisker med sommardäcken, tyckte både jag och pappa att en åktur till ONOFF under väntans tid skulle sitta fint. Hela familjen är eletronikfreaks, och i en affär som ONOFF finns det mycket att checka in. Pappa intresserar sig mest för detaljer och tillbehör, till skillnad från de flesta av oss syskon som ofta lägger ner mest intresse på annat såsom datorer, konsoler eller andra spelare. Så vi skilldes vi åt så fort vi kommit in i affären.

Jag tittade in Pawlett Packards NV5 dator som jag tittat på lite över internet den senaste veckan. Den har fått otroliga recensioner världen över! Med 4 gigs internminne, dubbelkärna och hårdisken på 350 gb låter de goda recensionerna rimliga i mina öron;)

Efter ett tag var jag tvungen att visa datorn för pappa, och han tyckte att det lät bättre än Compaqen jag varit inne på ett taq. Men han tycker fortfarande att jag ska vänta tills Windows 7 kommer ut. Hahaha, så tålmodig är jag dock inte.. Det är ju ett år kvar!?

Pappa ville visa mig skrivaren han pratat om ett tag. Det är en multifunktionskrivare från HP med minneskortläsare och Wi-Fi. Det lät väldigt bra! Men vi hann inte titta klart innan det var dax att åka iväg till mekanikern. Jag tror det blir en tripp över till elektronikkedjorna imorgon också!



HP Officejet Pro L7590









 HP pavilion dv5-1020eo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0