Herkules ♥

Det var länge sen jag tipsa filmer. Men nu kommer det! Och det är inte vilken film som helst, nej det är klassikern Herkules. Ja, för en klassiker är den allt!, iallafall i min familj.

Den här filmen är bland de bästa disneyfilmerna, och om det nu finns någon som inte sett den här filmen så kan jag bara råda denne; sätt dig ner med barnen, syskonen, husdjuren eller vafan det nu är och njut av att bara få vara ett barn igen. Filmen är en gudagåva!

 Fimen handlar om Herkules, son till den grekiska Guden Zeus. Enligt den grekiska mytologin finns det ju inte bara en Gud, utan flera GUDAR. Zeus har en lillebror, Hades. Han "lever" i underjorden. Det är Zeus som har makten, och Hades är den som ärver tronen efter Zeus. Men när Zeus får sonen Herkules, blir han istället tronarvingen. Hades gör då allt i sin makt för att få ut Herkules ur bilden.

Genom filmens gång blir Herkules förälskad i Meg, mot sin vilja. Och Meg blir förälskad i Herkules, mot sin vilja.
Tänkte visa ett klipp ur filmen som jag tycker är väldigt vacker. Älskar lååten!





 Filmen får fyra stjärnor av fem möjliga:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0